Löne- och ekonomiadministratör

 

Diakonistiftelsen Samariterhemmet är en idéburen diakonal stiftelse med kristen värdegrund som har ett nära samarbete med Uppsala Stadsmission. Stiftelsen omsätter idag 80 mkr och sysselsätter 83 anställda.

Vi söker en löne- och ekonomiadministratör på heltid, alternativt 75 %, med tillträde1 september eller efter överenskommelse. Tjänsten är tillsvidare men provanställning kan bli aktuell. Du kommer att tillhöra vår ekonomiavdelning som består av ytterligare en löneadministratör, två ekonomiadministratörer och en ekonomichef. Vårt kontor ligger för närvarande i Samariterhemmets sjukhus.

 

Arbetsuppgifter

  • Löneadministration
  • Tolkningar och tillämpningar av lagar och kollektivavtal
  • Stöd och service till alla anställda i frågor om tidredovisning och lön
  • Övrigt personaladministrativt arbete så som avstämning, intyg och statistik
  • Ekonomiadministration i form av kundfakturering mm
  • Allmänna kontorsgöromål

 

Kvalifikationer

Flerårig erfarenhet av arbete som löne- eller ekonomiadministratör. Som löneadministratör ska du ha arbetat med hela löneprocessen. Du ska vara en van datoranvändare med goda kunskaper i Officepaketet. Viktigt är också att du ger bra service, tar ansvar och är noggrann. Du ska även ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.Har du erfarenhet av lönesystemet Kontek, tidredovisningssystemet HRM eller ekonomisystemet Fortnox så är det en merit, likaså om du har arbetat med redovisning.

 

Upplysningar

 Ekonomichef  Eva Hemryd     018 – 56 40 11  eva.hemryd@samariterhemmet.se

Löneadministratör Åsa Freidenfelt 018 – 56 40 07 asa.freidenfelt@samariterhemmet.se

 

Ansökan

 Välkommen med din ansökan och ett personligt brev och CV senast den 29 juli 2018 till

marie.nordwall@samariterhemmet.se

 

 

För nedladdning:

Löne- och ekonomiadministratör